.

.
Volg mij ook op TWITTER klik hiervoor op de foto

zondag 28 juni 2015

"Akklimatisieren und rasch"

Maar wie moet zich aanpassen?

Zat dit te denken terwijl ik een artikel las op The Local dat gelijk mijn aandacht trok.

Eerste reactie was enkel vooruit kijken alwaar een groepje meiden op het gras ligt bij te komen van een onderling potje voetvolley en zonder er moeite voor te hoeven doen zie ik blote benen, naakte schouders en hier een daar zelfs een navel onder een shirtje uitkomen.



Moet ik hier nu aanstoot aannemen?  Het kan zijn dat er hier iemand de achtertuin in komt lopen die hier niet zo goed tegen kan, zou ik de tuindeur dan maar op slot draaien? Nee kan ook niet me vrouw komt dadelijk thuis en trouwens zou niet eens weten waar de sleutel van de poort eigenlijk is dus dat gaat hem zonder meer al niet worden. Ben ik in elk geval blij dat die hittegolf der nog niet is en er zelfs een enkel druppeltje regen valt, stel je voor dat ze ook nog eens in bikini het zwembad in duiken, denk dat ik maar een extra schutting midden in de achtertuin ga plaatsen om problemen te voorkomen, alhoewel kijkt ook weer zo lelijk en dan kan ik vanaf me luie stoel de bessen jattende vogel gemeenschap achter me grasveldje niet meer zien.

Waarschuwingsbordje dan maar, "pas op, bij betreden loopt U het gevaar jonge dames in sportkleding, of nog erger bikini, tegen het lijf te lopen" Ze zijn niet allemaal van mij en wat zouden de ouders van die andere meiden hier aanwezig van zo'n waarschuwingsbord denken?

Weet het allemaal ook niet meer, ik doe me uiterste best om me aan te passen aan de vele "gasten" die ons land inmiddels bevolken, maar het kan toch ook een keer te ver gaan?

Volslagen onzin weer zou je denken, nou nee het artikel dat ik aan het lezen was ging over een school in Beieren, je weet wel van die oktoberfesten alwaar schaars geklede dames met bladen bier ronddartelen en iedereen zich te barsten vreet aan jawel varkensvlees. En juist hier gaan ze dan scholieren kledingadvies geven zodat moslims uit het nabij gelegen asielzoekerscentrum zich niet ongemakkelijk gaan voelen met al die op westerse wijze gekleden meisjes van het Wilhelm-Diess-Gymnasium in Pöcking, Beieren.

Er werd een noodopvang voor zo'n 200 Syrische vluchtelingen ingericht pal naast de gymnastiekzaal van deze school en om die reden zijn de über tolerante Duitsers aldaar alvast begonnen met het verplaatsen van de gymlessen naar een nabij gelegen basisschool om te voorkomen dat de islamitische vluchtelingen gek in de kop zouden worden bij het aanzien van de sportende kinderen.

De schoolleiding was nog steeds niet helemaal gerust gesteld ondanks deze maatregel en de ouders van de studenten kregen een nette brief thuis met daarin de opdracht aan de kinderen dat ze zich maar eens snel moesten gaan aanpassen aan de nieuwe situatie.

"akklimatisieren und rasch"

De strekking van dit schrijven  "De Syrische burgers zijn voornamelijk moslims en Arabisch sprekende. De vluchtelingen worden gekenmerkt door hun eigen cultuur. Omdat onze school direct naast de plek waar ze verblijven ligt moeten strakkere kleding voorschriften worden nageleefd dit om discrepanties te voorkomen. Onthullende tops of blouses, korte shorts of minirokken kunnen leiden tot mis opvattingen bij onze nieuwe buren."

Wat hier dus eigenlijk in het kort wordt bedoelt is "Zorg dat je zo weinig mogelijk van je lichaam toont, boerka moet niet, mag wel, wanneer je dit niet doet dan kan het voorkomen dat je door onze nieuwe buren wordt lastig gevallen, wellicht enkel uitgescholden gaat worden maar het kan ook erger, let wel komt dit doordat je de kledingvoorschriften niet naleeft dan is het "dikke bult eigen schuld", we hebben je gewaarschuwd. De Syrische moslims hebben moeite om zich aan te passen en dat kunnen we uiteraard ook niet van ze verlangen

Welkom in kalifaat Beieren.

"Als moslim tienerjongens naar open lucht zwembaden gaan dan worden ze overweldigd als ze zien dat meisjes in bikini rondlopen, deze jongens, die komen uit een cultuur waar vrouwen het op straffe van zware mishandelingen wel uit hun hoofd laten om naakte huid te laten zien, van zulke jongens kun je moeilijk verlangen dat ze meisjes in sportkleding of bikini moeten aanschouwen", volgens een gemeenteraadslid die liever niet bij naam bekend wil worden, maar die wel van mening is dat het de normaalste zaak van de wereld is dat de Duitse meisjes zich dan maar aan moeten passen.

Ach zo gek zou het hier wel niet worden, denk dat ik maar gewoon me luie tuinstoel wat verder naar het tuinpad verplaats en een honkbalknuppel binnen handbereik neerleg, zodat ik eenieder die me tuin in komt en aanstoot aan de meiden gaat nemen met een ferme klap de maas in kan meppen, zodat ze daar een beetje kunnen gaan afkoelen.

met groet Bolo 


Geen opmerkingen: