.

.
Volg mij ook op TWITTER klik hiervoor op de foto

donderdag 30 april 2015

Yezidi meisjes, de verhalen


Yezidi seksslaven van islamitische staat vertellen hun gruwelijke verhalen over verkrachting en mishandeling.


Een Tsjetsjeense ISIS militant heeft de 19-jarige Dalia eerst met benzine 'gereinigd' voordat hij haar ging verkrachten.....  Daily Hürriyet interviewde ISIS's Yazidi seksslavinnen in drie vluchtelingenkampen in het noorden van Irak, lees en huiver bij het doorlezen van het verhaal over hun schrijnende en mensonterende nachtmerries .


Ze werden ontvoerd, verkocht als seksslaven en verkracht maandenlang terwijl ze in handen van de islamitische Staat van Irak en de Levant (ISIL) militanten waren.  Honderden van hen zijn er uiteindelijk in geslaagd om de veiligheid op het grondgebied van de Regionale Regering van Koerdistan in Irak (KRG) te bereiken, hetzij door te ontsnappen van ISIL op eigen houtje of door de hulp van hun familieleden die een losgeld betaalde om ze vrij te krijgen.  We ontmoetten de Yazidi vrouwen en meisjes in de Baadre, Shariya en Kepertu vluchtelingenkampen in de noordelijke Iraakse stad Dohuk en we luisteren naar hun immens verontrustende verhalen over het misbruik terwijl ze in gevangenschap leefde.  



Dalia: werd zeven keer verkocht




Dalia is een middelbare school student uit Herdan een dorp op Sinjar Mountain in Noord-Irak. Ze was pas 19 jaar oud toen ze op 4 april eindelijk wist te ontsnappen  Ze spreekt nauwelijks nog, als ze spreekt is het meestal met betraande ogen en met lange periodes van stilte tussen moeilijke zinnen die niet alleen de gruwelijkheden omschrijven, maar ook laten zien op wat voor onmenselijke wijze deze meisjes daar moesten leven.  Dalia werd mishandeld, verkracht en gemarteld tijdens de negen maanden die ze in gevangenschap doorbracht. Ze werd eerst verkocht en daarna maar liefst zeven keer doorverkocht aan verschillende militanten die zich haar eigenaar mochten noemen.  


School verandert in slavenmarkt  

"Op 3 augustus 2014 werden we wakker toen militanten van islamitische staat ons dorp overvielen. Iedereen probeerde te ontsnappen, maar ze namen ons gevangen ", zei ze.  Om haar verhaal te vervolgen met:  "Ze verzamelden ons op het dorpsplein. 'Je zal ofwel bekeren tot de islam of je zal sterven,' zeiden ze. We hebben afgesproken om ons te bekeren uit angst. Ze namen alle mannen van het dorp bij ons weg en we hebben nooit meer iets van ze gehoord of gezien.  "Ze haalde de jonge vrouwen weg bij de oude vrouwen en zij brachten de jonge vrouwen en kinderen naar Tel Afar [een noordelijke Iraakse stad]. En toen namen ze de kinderen die ouder zijn dan 5 apart , waaronder mijn broer. Ze brachten ons als gevangenen naar een school in Tel Afar. Het was als een slavenmarkt. Mensen van islamitische staat, waaronder ook Turken, Duitsers en Tsjetsjenen, kwamen elke dag en kochten een van ons. Er waren ook 12 en 13-jarige meisjes bij. 


Concubines als geschenk 

"Een Turkmeense militant uit Tel Afar bracht me naar zijn huis, waar zijn vrouw en drie kinderen ook bleken te wonen. Ik bleef bij hem voor vijf maanden. Op een dag nam een leider genaamd Abu Mustafa mij met geweld mee weg van daar en deed mij cadeau aan een andere Amir genaamd Aymen, die Tsjetsjeens was.  "Voordat hij me ging verkrachten trok Aymen aan mijn haar en duwde hij mijn hoofd in een emmer vol benzine.'Je bent zo vies, dit is hoe wij je schoon maken,' zei hij. Ik werd gevangen gehouden in zijn huis en hij verkrachtte me drie dagen achter elkaar.  "Toen werd ik uitgewisseld met een ander Yezidi meisje, en werd ik een concubine gemaakt voor Abu Salih. Hij verkrachtte me één nacht en vervolgens stuurde hij me terug naar Aymen. Na 10 dagen kocht Abu Mustafa mij weer terug en hij vertelde Aymen die mij had gekregen als een geschenk als een concubine dat hij mij niet uit mocht wisselen.  "Ik verbleef in Abu Mustafa's huis voor een maand en werd toen verkocht aan een man uit Mosul genaamd Izam. Hij verkrachten mij elke nacht en stuurde me 's morgens terug naar mijn moeder. Ik ging met hem mee elke avond en werd verkracht terwijl ik huilde. "  


de regels voor een leven als seksslaaf  

"Na een maand, heeft hij me ook weer verkocht. Ik verbleef nu bij een andere man uit Mosul, totdat hij genoeg van me kreeg. Vervolgens kocht een arts in Tel Afar me, die mij behandeld net als Izam deed.  "Op een dag weerstond ik hem met het risico om te worden vermoord. De ISIL leider in het dorp had er over gehoord en vertelde de arts dat Yezidi meisjes 'slechts eigendom kunnen zijn van één persoon, en dat ze niet elke dag kunnen worden verkocht.'  'vervolgens verkocht hij me dan naar aan een Arabische man uit Kirkuk, die later aan mij heeft geopenbaard dat hij mij niet had gekocht om mij te verkrachten, maar om me te bevrijden om te vluchten naar Koerdistan. Met hem ging ik naar Karbala, vervolgens naar Bagdad en ten slotte naar Zakho, waar hij me over gaf aan de Koerdische politie.  "Mijn vader werkte in Zakho. Hij kwam mij op halen van het politiebureau. Toen ik hem weer zag, dacht ik dat ik vloog. Hij begon te huilen. Ik was zo blij dat ik bijna vergat wat ik allemaal heb meegemaakt. " 


Leyla: van Irak naar Syrië





Leyla, 20, werd gevangen genomen door ISIL toen militanten het Kocho dorp op Sinjar Mountain overvielen op 15 augustus 2014. Sindsdien zijn haar moeder, twee zussen en broer gevangenen geworden van islamitische staat. Van haar vader is sindsdien niets meer vernomen, hij is nog steeds vermist.  "Ze haalde alle mannen van het dorp weg met vrachtwagens," zei Leyla tijdens haar verhaal.  Hoewel haar verhaal veel lijkt op Dalia's verhaal over de belangrijkste aspecten van de tactiek van deze islamitische pedofiele club, zoals het scheiden en eventueel doden van alle Yezidi mannen terwijl vrouwen en kinderen gevangen gezet werden in scholen die tevens dienst doen als slavenmarkten, is aan de details te zien hoe de kwelling en marteling in de handen van isis anders is voor elk meisje en iedere vrouw.  "Ze hielden ons gevangen in een leeg gebouw in Mosul voor twee dagen en daarna brachten ze ons naar Raqqa ", zei Dalia, verwijzend naar de zelfverklaarde hoofdstad in het noorden van Syrië.  Hier is de rest van haar verhaal:  "ISIS militanten kwamen elke dag langs om drie of vier meisjes die ze graag willen hebben op te halen. Op een dag kochten ze mijn zussen en brachten ze naar Mosul. Hierna kochten ze mij en een ander meisje en brachten ons naar de Iraakse stad Husaybah, dat was een zes uur rijden. 

'Kalief bevel' 

'Hij heeft ons opgesloten in een huis in Husaybah en ons daarna weer aan iemand anders door verkocht. Deze nam me mee terug naar Syrië, naar Aleppo. Vier dagen lang verkrachtte hij me terwijl ik geboeid was. Hierna werd ik weer aan een Egyptische militant verkocht.  "De Egyptische man bracht me naar Raqqa, hier werd ik gevangen gehouden en verkracht voor een periode van acht maanden. Ik smeekte hem zo vaak om te stoppen maar hij negeerde me. 'Het is de kalief [ISIL leider Abu Bakr al-Baghdadi's] orde,' gaf hij als antwoord. "Ik dacht er vele malen aan om zelfmoord te plegen, maar ik besloot het niet te doen, want dan zou mijn familie mijn lichaam nooit meer terug kunnen vinden . Op een dag, toen hij weg was, gebruikte ik de telefoon en belde naar het huis van mijn oom, die een vriend in Raqqa moest bellen. Hij beloofde me te helpen. Ik ontsnapte en ontmoette die vriend in een internetcafé. Toen nam hij me mee naar Turkije met zijn motor. We staken de grens illegaal over en ik ontmoette mijn oom in een restaurant in de zuidoostelijke Turkse stad Şanlıurfa. Ik barstte in tranen uit toen ik hem zag. "  



Selma: Bevallen in gevangenschap 



 
Toen we de 26 jarige Selma ontmoette was ze slechts 12 dagen eerder bevrijd..... Ze heeft een 4-jarige zoon en een 6-maanden oude dochter, die werd geboren toen de moeder nog een gevangene in het huis van een ISIS militant was  Hier is haar verhaal: "Nadat zij ons dorp in Sinjar hadden overvallen namen ze me mee naar de stad Tal Afar met de andere Yezidi vrouwen. Mijn zoon was toen bij mij. Ze hield ons in de gevangenis gedurende een maand, vervolgens werden we getransporteerd naar Raqqa in Syrië. Ze zetten ons samen met zo'n 500 vrouwen in de bovenste verdieping van een gebouw. Toen kwamen de kopers en begonnen ze ons te kopen aan militanten. Een van hen kocht me met mijn zoon en nam ons mee naar zijn huis. Mijn dochter werd daar geboren. Hierna verkocht hij ons weer voor 2.600 dollar aan een man die ons later weer zou verkopen aan een andere man uit Aleppo voor 4.000 dollar. Ik vond een mobiele telefoon in zijn huis en belde mijn man stiekem. Daarna betaalde mijn man hem 20.000 dollar om me terug te krijgenn. Mijn kinderen en ik vluchtte naar Turkije, daarna gingen we naar Zakho via Şanlıurfa. " 


Bahar behandeld als 'eigendom'




Bahar, 15, werd gehouden als een slaaf samen met haar neven Hadiya, 24 en Nawin, 19, in het huis van een getrouwde ISIL militant uit Saoedi-Arabië.  "Hij zou ons allemaal elke dag slaan, en hij zou ons s nachts seksueel misbruiken. Zijn vrouw zei: 'Ik zou je helpen als ik kon,' maar ze kon niets doen. 'We stichtte dit kalifaat om de islam te verspreiden, dus je moet je bekeren tot de islam,' zei hij. We hebben afgesproken om ons tot de islam te bekeren omdat we niet wilden sterven. Maar nog steeds was er niets veranderd aan zijn gedrag. Hij bleef maar zeggen 'Yezidi's zijn ongelovigen, jullie zijn ons eigendom.'  "We hebben geprobeerd om een paar keer te ontsnappen, maar dit lukte steeds maar niet. Op een dag kwam hij terug en zei: 'Ik vertrek naar Kobane voor de jihad. " En hij liet ons in het huis van een andere militant achter. Hij hield ook nog een ander Yezidi meisje in zijn huis.  De oom van dit meisje wist iemand die hij kende in Raqqa die hij betaalde om ons te helpen om te ontsnappen. We belden de man, en we spraken af om elkaar te ontmoeten op het plein in Raqqa om 01:00 uur. Hij bracht ons met de taxi weg en bracht ons naar de Turkse grens. We staken de grens over en ging naar Gaziantep met de hulp van een Koerdische man genaamd Diyarbakır. Daarna gingen we naar Zakho door de Halil İbrahim Border Gate in Cizre. " 



Rudeyna's familie gegijzeld




 
Een van de 216 Yezidi gijzelaars die een paar weken geleden vrij kwamen was de slechts 10-jaar-oude Rudeyna, die werd ontvoerd en gevangen werd gehoude voor negen maanden.  "Ze martelde en onthoofd mensen terwijl dit arme kind moest toekijken, ze is hierdoor ernstig getraumatiseerd geraakt, "haar tante zei voordat we gaan praten met Rudeyna.  "Het was alsof ze gek was geworden toen ze hier aankwamen, schreeuwen en huilen de hele tijd. Ze heeft nog steeds nachtmerries elke nacht. Ze begint te huilen als ze een bebaarde man ziet, ". voegt haar Tante nog toe. 


willekeurig schieten   

Na Rudeyna had besloten om met ons te willen praten gingen we de tent in waarin ze verbleef met haar tante in het Kepertu vluchtelingenkamp: "Ik was zo bang toen zij ons aanvielen in dorp afgelopen augustus. We verborgen ons in een kamer met mijn moeder, maar ze vonden ons en namen ons gevangen. Ze begonnen te schieten willekeurig en doodde onze buren voor onze ogen. Ze pakte al mijn familie die dag, ze namen ons allemaal mee naar verschillende plaatsen. Ze namen ook mijn broers en zussen mee. Ik heb mijn moeder en vader sinds die dag niet meer gezien ... "  

De meeste vicieuze mensen op aarde  

ISIL militanten scheiden Rudeyna van haar ouders en namen haar mee naar Mosul samen met haar grootmoeder.  "Ze zetten ons in een school met veel andere Yezidi vrouwen. Een paar dagen later kwamen ze en namen alle de jonge meisjes mee, "Rudeyna verteld. "Ze vertelden ons dat we nooit meer in staat zouden zijn om onze families weer terug te zien. Ze martelden de vrouwen die probeerden om zich te verzetten. Ze deden ook slechte dingen bij mij. Zij zijn zijn de meest wrede en slechte mensen op aarde. "


Dohuk - İpek Yezdani - ipek.yezdani@hurriyet.com.trFOTO'S: Selçuk Şamiloğlu / Hürriyet

artikel vertaald uit Hurriyet Daily News.com


Opmerking mijnerzijds

In de wetenschap dat de verhalen van de slachtoffers van islamitische staat en dan met namen de vrouwen en kinderen van de Yezidi vaak verteld worden en zeer zeker op dit blog te vinden zijn en er altijd een overkill kan optreden aan informatie over deze vaak droevige en mensonterende omstandigheden  waarin de slachtoffers hebben moeten leven ben en blijf ik van mening dat het verhaal van deze slachtoffers steeds maar weer verteld moet worden en gehoord moet worden, net zolang totdat niemand meer weg kan kijken van deze gruwelijkheden.

Ik denk dat een ieder die zelf kinderen dan wel kleinkinderen heeft kan begrijpen dat ik middels dit blog en met vertalingen van verhalen van deze slachtoffers door blijf gaan totdat de ogen van de wegkijkende linkse kerk alsmede de staat der Nederlanden eindelijk eens de ogen gaat openen en keihard op gaat treden tegen de gruwelen van de islam, een achterlijke ideologie uit wiens naam er zinloos en doelbewust hele volken worden uitgemoord, vrouwen worden onderdrukt en kinderen worden verkracht enkel en alleen daar dit in een achterlijk vod staat geschreven en haat zaaiende imams deze oproep tot haat en vernietiging ook hier in Nederland straffeloos mogen blijven verkondigen.

Ik blijf strijden tegen deze gruwelijke ideologie

met groet Bolo

1 opmerking:

buy pva accounts zei

PVATO is one of the biggest providers of PVA Accounts, Email, Followers, Likes and Leads. It has been operating since 2012 with great reputation. PVALO team can create all kinds of accounts on all popular social sites.
Buy PVA Accounts
Buy PVA Accounts . Buy Gmail Accounts
Buy google voice number
Buy Facebook Accounts