.

.
Volg mij ook op TWITTER klik hiervoor op de foto

zondag 19 april 2015

Oude doos

Stukje cabaret uit 1996


Moet hier om de een of andere reden steeds aan denken wanneer er weer een lading kansloze gelukszoekers of uitgeprocedeerde asielzoekers staat te huilen voor de poorten van "ons" ultra linkse kabinet of de traantje doet vloeien bij "onze" staatsomroep.





Theo Maassen - van binnen zijn we allemaal blank
uit zijn tweede voorstelling "Neuk het systeem"





Wat is het verschil tussen een illegale turk en een fles zonnebrand olie???
Een illegale turk is iemand van Turkse komaf zonder geldige verblijfsvergunning.
En een fles zonnebrandolie is zo’n fles met olie die de huid beschermd tegen de schadelijke gevolgen van de zon.
Ja zo moeilijk was die toch niet dacht ik…

Ik hoorde pas dat Jan maat leraar is geweest op een middelbare school.
Die gaf maatschappijleer notabene.
Die scheen toen al zo racistisch te zijn, dat als je een proefwerkblaadje blanco inleverde, kreeg je toch nog een voldoende.

Ja, ik vind dat als je nou bruin bent of zwart of geel, van binnen zijn we allemaal blank en ik denk dat dat heel belangrijk is.
Dat is toch idioot dat mensen gediscrimineerd worden, alleen vanwege hun huidskleuren, en dat ze misbruik maken van onze sociale voorzieningen.

De.. de.. de eerste mens komt uit Afrika, dus van oorsprong zijn we allemaal afrikanen, alleen is er op gegeven moment ie er een groepje geweest en heeft gezegd van hé.. wij gaan ff verderop kijken ‘ff checken’, kijken of daar iets te doen is <> En die andere groep die heeft gezegd, eeh nee eeh geen zin, we blijven hier.
JA dat maakt me niet uit dat moet iedereen zelf maar weten, MAAR ga dan achteraf ook niet zeiken van, wooooh we hebben zo’n honger……

(iemand uit publiek vragen) He.., mag ik.. mag ik jouw iets vragen, JA? Mag ik JIJ zeggen, JA?…JIJ….

Ikke.. Ik liep van de week in Eindhoven, toen zag ik een zwerver uit een vuilnisbak eten.
Ik loop er naar toe en zeg: HE DOE JE DAT THUIS OOK?

Haum…

Ik vind het geweldig om mensen die zich inzetten voor een betere wereld
Greenpeace vind ik zo…
Want wat die walvissen allemaal flikken dat kan natuurlijk niet..
Ja.. het is mooi als een organisatie.. maar het is te weinig.. hè.
Iedereen zou mee moeten doen, en dat krijg je nooit voor elkaaruh..
Je kan mensen niet net zo lang martelen totdat ze lid worden van amnesty internatiol..
dat gaat niet….

Ik hoorde pas iemand zeggen….
als ik boodschappen ga doen in de stad, dan ga ik niet op de fiets, maar ik pak met de auto omdat ik geen zin heb om al die uitlaatgassen in te ademen….

Mijn opa en oma, hebben 5 jaar lang in een piep klein keldertje.. een joods gezin verborgen gehouden.. 5 jaar.. tussen 1978 en ’83…

Als je zegt… Als je zegt alle chinezen lijken op elkaar, dan is er altijd wel iemand in de buurt die zegt, ja..ma..maar dat zeggen chinezen dus ook over ons.. hè..
En dan denk ik altijd van ja.. zal dat nou egt zo zijn, zouden chinezen dat nou ook egt over ons zeggen??.. Ik geloof dat niet…..
En als dat wel zo is, is dat ook niet gewoon om iets terug te zeggen vanuh..
He..uh.. jullie lijken op elkaar.
ACH JOH!! JULLIE LIJKEN ZELF OP ELKAAR!!
Het is zo kinderachtig. Diep van binnen weten chinezen toch dondersgoed dat ze ontzettend veel op elkaar lijken. Zo zijn ze toch ook aan die spleetogen gekomen. Die lopen over straat en dan is het van: Is het nou Tsjeng of Tsjong??????

met groet
Bolo

Geen opmerkingen: