.

.
Volg mij ook op TWITTER klik hiervoor op de foto

donderdag 16 juli 2015

De Vrije Chroniqueurs

Aangezien ook de virtuele pagina-vuller van Gedwongen Rechts op zeer onregelmatige tijden zijn vertelsel deelt met de lezers van DVC plaats ook ik bij deze even de noodoproep van de eigenaar van deze website, D. G. Neree, die ook al door de linkse maffia is aangepakt over de een of andere algemeen gedeelde foto waar auteursrechten voor gelden. De zelfde lui die eerder achter de Vlaamse Vrienden van Israël aanzaten hebben nu dus hun pijlen gericht op De Vrije Chroniqueurs in een poging om ook de mensen die aldaar wat tegenwicht wensen te geven aan de heftig gekleurde berichtgeving van de mainstream media alsmede de staatsomroep. 

Help ze, nee ons, om de strijd verder te kunnen strijden.

Verder heb ik op dit blog gisteravond een en ander aan foto's verwijdert, foto's waarover ik twijfelde heb ik weg gehaald om gelazer zo veel mogelijk te voorkomen, nu pakken ze de grote, dadelijk zijn de kleintjes ook aan de beurt en dit wil ik graag voor blijven, bedoel maar zo 3 opgroeiende tienermeiden zijn mij duur genoeg.

Kom je op dit blog nog iets tegen dar door de linkse maffia gebruikt kan worden laat het even weten dan haal ik dat ook weg, mijn verontschuldigingen voor de iets minder fraaie layout bij de ( nieuwe) artikelen.

Hoop dat DVC me niet gaat aanklagen daar ik hun log gebruikt heb.....................

groeten Bolo 


Hoewel we op DVC grote voorzichtigheid betrachten bij het plaatsen van afbeeldingen in artikelen, in verband met auteursrechten, is er anderhalf jaar geleden in een artikel een foto geplaatst van een Nederlandse nieuwsfotograaf. Na enkele weken kreeg de eigenaar van DVC een brief in de bus van een advocatenbureau met de eis om 500,= honorarium aan de fotograaf te betalen, vermeerderd met 320,= juridische kosten.
Na het direct verwijderen van de afbeelding volgde een emailwisseling waarin ieder tegenvoorstel tot compensatie van onze kant door de tegenpartij (overigens hetzelfde kantoor waar ook Brabosh de claim van kreeg) geweigerd werd. Daarna volgde er een stilte van een jaar lang, waarna opnieuw de betalingseis werd gesteld. Onze advocaat herhaalde toen ons tegenvoorstel, maar dat werd beantwoord met de eis dat we binnen enkele weken het bedrag betalen, anders worden we gedagvaard.
Na verder juridisch consult werd het ons duidelijk, dat we in een rechtszaak weinig kans zullen maken en dat dit nog meer kosten met zich mee zou brengen. We hebben daarom besloten om het bedrag maar te betalen om erger te voorkomen.
Het probleem is, dat DVC een niet-commercieel (vergeef me deze term) hobbyblog is, dat door vrijwilligers gerund en gevuld wordt. 820 euro is best een flinke smak geld en de webmaster (die juridisch verantwoordelijk is voor het reilen en zeilen alhier) kan zich deze aderlating niet goed veroorloven.
Met grote tegenzin wil ik daarom de lezers van DVC vragen of  u in de gelegenheid en bereid bent om een financiële bijdrage te leveren in deze. In dat geval verzoek ik u om een mail te sturen naardgneree@hotmail.com dan kan ik u het rekeningnummer overleggen.

Geen opmerkingen: