.

.
Volg mij ook op TWITTER klik hiervoor op de foto

donderdag 2 juni 2016

Is het nou racisme, discriminatie of de keiharde waarheid die verzwegen moet worden?

Wanneer ik een opmerking plaats omtrent licht getint tuig dan trekt men met alle plezier van de wereld de racisme kaart om te pogen mij daarmee monddood te maken.  Feit dat ‘licht getint tuig’ geen ras is lijkt mij duidelijk en volgens mij kan ik middels deze opmerking ook geen mensen discrimineren aangezien de omschrijving ‘licht getint tuig’ enkel de door mij bedoelde klootzakjes omschrijft.
In een niet al te ver verleden noemde Geert Wilders zijn pvda collega Job Cohen de bedrijfspoedel van Rutte 1. Dit is een interessant feit aangezien niemand op dat moment of enige tijd erna de heer Wilders tot de orde ging roepen aangezien hij racistisch was tegen Cohen of hem zelfs maar discrimineerde. Waarom niet? Wat zou er zijn gebeurd wanneer Job Cohen een moslim was geweest? Of nog erger een Marokkaan?
Nu ga ik nog eens een stap verder : STEL IK ROEP “Sylvana Simons is het knuffelaapje  van die twee grijze wolven uit Erdogans ‘denk’ sekte”
Wanneer ik dit roep krijg ik dan de advocaat van Sylvana Simons achter me aan? Doet Erdogan een oproep dat ik opgepakt dien te worden aangezien ik zijn grijze wolven niet mag beledigen? Ben ik nu een racist, discrimineer ik alleen maar of spreek ik dan de waarheid die niemand meer mag verwoorden?
Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van elke vorm van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie “elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft.”[2]
De laatste definitie maakt dus geen onderscheid tussen discriminatie op grond van rasof etniciteit. Het onderscheid tussen beide begrippen blijkt ook voor antropologen een onderwerp van debat. Ook de Britse wet verstaat bijvoorbeeld onder raciale groep “elke groep mensen gedefinieerd op grond van ras, huidskleur of nationaliteit (inclusief burgerschap), of etnische of nationale afkomst”.
zucht zware lectuur en ik maar denken dat het simpel is.
Racisme is iemand beledigen enkel en alleen daar deze een andere huidskleur of geloofsovertuiging heeft.
De simpele omschrijving volgen Bolo.
Conclusie : Elke moslim die leeft volgens de koran is een racist en discrimineert.
Volgens mij is daar geen speld tussen te krijgen en pleit dit iedereen vrij die beledigende opmerking maakt tegen of over Sylvana Simons. Uiteraard enkel wanneer ze niet beledigd wordt omtrent haar huidskleur, vrouw zijn of godsdienst en je haar geen ernstige ziektes toewenst dan wel doodsbedreiging toestuurt.
De grijze wolven in schaapskleren uit de ‘denk’ sekte mag je dus gerust ‘de schandknaapjes van dictator Erdogan’ noemen, dit is niet racistisch en ook geen discriminatie. Waarom lopen ze dan 24/7 te stuiteren wanneer hun naam weer eens op een negatieve manier bericht wordt?
Ik begrijp der geen moer meer van. Was vanmiddag laat in Goch en liep daar door een winkel, geloof dat het ‘kaufland’ was,  en werd getroffen door de typische Duitse humor. Aanbieding met EK 2016 artikelen met de meest geweldige prullaria om ‘unsere mannschaft’ aan te moedigen. Daarnaast een hele grote oranje prullenbak met oranje zooi bijna voor niets mee te nemen aangezien opper prutser Blind met zijn legertje wanhopige er niet in slaagde om zich voor het EK te plaatsen. Moet ik nu aangifte doen wegens racisme aangezien ik me als Nederland gediscrimineerd voel door de Duitsers?
Zat me rot te ergeren aan het zwaar overschatte eikeltje Bazoer (zo goed geschreven?) Ik zou nu willen schrijven dat die ‘kut aap’ eens moet gaan werken voor zijn geld en niet zo moet lopen piepen. Erger me groen en geel aan zijn gejank. Uiteraard doe ik dat niet aangezien ik dan discrimineer en een racist ben. Echter erger ik me ook bijna dood aan Van Ginkel, de luie Rijnstront dwerg uit Arnep. Heb niks tegen hem maar feit dat hij een fietstasse verleden heeft maakt dat hij voor mij weinig goeds kan doen.
Zeg het maar, discrimineer ik Van Ginkel nu ook?
Ik begrijp der gewoon geen donder meer van, wanneer discrimineer ik? Wanneer ben ik een racist? Wanneer geef ik mijn vrije mening?
Roept  U maar, zou het graag willen weten zodat ik een beetje rekening met mijn uitspraken kan doen. Het leven is duur zat zonder een schadeclaim van de een of andere proces kleurling met overbetaalde links denkende zakkenvullende kut advocaat.

Bolo.

Geen opmerkingen: