.

.
Volg mij ook op TWITTER klik hiervoor op de foto

donderdag 5 november 2015

Honden klagen en daarom zijn hulphonden niet meer welkom in winkel

Onderstaande verhaal kwam ik tegen en dacht het hier maar eens te plaatsen aangezien het zo uit het leven gegrepen en alledaags is. Een waarschuwing voor U allen, dit is maar één voorbeeld dat heel duidelijk laat zien hoe ons mooie land niet langzaam maar in een moordend tempo naar de klote gaat.

met groet Bolo




Ik wil geen nare reacties, geen verwijten maar wel het volgende bij iedereen neerleggen. 

Dan sta je toch even raar te kijken. 
Ben je boodschappen aan het doen in een winkel waar je al 10 jaar boodschappen doet. Staat ineens de manager voor je neus die verteld dat ze geen honden toestaan. Verbaasd en rustig vertel ik dat Viktor een officiële en gecertificeerde hulphond is. Dat maakte niet uit want op de deur had ik kunnen lezen dat honden verboden zijn m.u.v. geleidehonden.

Ik ben in gesprek gegaan in de hoop dat het een misverstand was. Verteld dat ik daar al 10 jaar kwam. Gevraagd of hij wist wat een hulphond was. Uiteraard wist hij dat. Nou ja dat dacht hij dus. Later vroeg hij mij namelijk wat DIE hond dan in de winkel voor mij kon doen? Ik heb beleefd en rustig uitgelegd hoe dat in een winkel voor ons werkt. Oh ……maar daar had hij nog nooit van gehoord. De meneer wilde mij tegemoet komen. We lossen het op zei hij. Als u volgende keer komt belt u even, blijft u buiten de winkel staan en halen wij met uw briefje uw boodschappen uit de winkel. ????? Hoezo oplossen???

Ik kwam niet verder en mocht gewoon niet meer binnen komen. Dat moment durfde ik het te vragen. Zijn er klachten? Ja zei hij. Uw hond pakte een pakje koekjes voor u en gaf die aan u . De mensen die klaagde vonden dat er nu heel misschien wel eens kwijl tussen de andere pakjes zou kunnen komen. Maar mijn hond kwijlt niet! Nee dat zal wel maar mensen vinden het niet fijn een hond in de winkel te hebben. Waarom wel geleidehonden? Ja omdat die mensen nu eenmaal blind zijn!

Oké vraag twee: Zijn het buitenlanders die klagen? Sorry ik moest het weten.
Hij schrok en gaf eerlijk toe dat het inderdaad de buitenlandse mensen waren die een hond niet in de winkel wilde hebben omdat het smerig is.
Ik heb hem gezegd dat ik niet hoopte dat dit het beleid in ons land zal worden omdat ik het al vaker had gehoord van iemand met een hulphond. Ook daar was het beleid strenger omdat buitenlanders klaagde over de hulphond in de winkel.

Laten we dit eens heel goed tot ons door laten dringen zou ik zeggen.


Artikel van Caroline Vink

Middels Facebook ontvangen en hier gedeeld.
winkelcentrum Maxis Muiden

Geen opmerkingen: