.

.
Volg mij ook op TWITTER klik hiervoor op de foto

dinsdag 4 februari 2014

De grens

Racisme of moet gewoon kunnen?

Tja dat blijft altijd een lastig punt van discussie, wanneer is iets een geintje en wanneer word dit geintje een ongenuanceerde racistische opmerking? 
Waar ligt hierbij nou eigenlijk de grens en is deze grens voor iedereen hetzelfde?

Ik kom hierbij middels een bericht in ons regionale sufferdje alwaar er een opmerking van JVC Cuijk trainer Hans Kraaij junior volledig uit zijn verband word gerukt door een broodvoetballer met donkere huidskleur van tegenstander Lienden.
Is dit gewoon weer zo'n huilneger, of is Kraaij junior "gewoon" een racist?

Ralph Dua, de voetballer die op de loonlijst staat bij Lienden, verklaarde dat tijdens de wedstrijd Kraaij hem had toegeroepen dat hij zich bezig moest houden met kokosnoten rapen.
Let wel, dit is de uitleg van Dua, volgens Cuijkse kant had Kraaij hem toegeroepen "hou je kokosnoot nou eens dicht".

Is dit nu racisme?

Volgens mij niet, alle twee niet overigens en is de reactie van Dua gewoon die van een voetballer die na 85 minuten voetballen met 2-4 achterstaat en om die reden maar tegen de scheidsrechter gaat lopen zeiken om toch nog een productieve zondag middag te beleven en is de reactie van Kraaij er eentje van een vrolijke coach wiens team het gewoon wederom prima gedaan heeft en om die reden flapte hij er onbedoeld een totaal verkeerde opmerking uit.

De excuses die Kraaij gelijk aanbood voor zijn opmerking, tot 5 maal toe, werden niet geaccepteerd door Dua en deze moest naar de wedstrijd door teamgenoten tegen gehouden worden, omdat hij de coach van Cuijk wou aanvliegen.
Tja Dua moest in Groesbeek bij de Treffers ook al worden tegengehouden door zijn medespelers aangezien hij in zijn eentje het voltallige Groesbeekse publiek wilde aanvliegen en vriend Dua verdiende in de eerste seizoenshelft ook al 1 rode en 3 gele kaarten, denk voor sportief gedrag, dus waar hebben we het nou helemaal over? 

Ons plaatselijke sufferdje doet in elk geval goed mee met de sensatiezucht door het plaatsen van deze kop "Speler Lienden 'racistisch bejegend' door Kraaij"
En dit was het punt dat ik dus dat ding gelijk in de vuilbak gepleurd heb en me eens goed ga beraden of ik nog wel wil blijven doneren aan dat stelletje links denkende klaplopers.

Wanneer een blonde meid over straat loopt mag ze door islamitische randgroep criminelen in de dop worden uitgescholden voor kk hoer, wanneer ik er iets van zeg ben ik een kk lijder en moet ik me kk muil dicht houden, sla ik zo'n gast voor zijn bek dan ben ik een racist omdat ik hem een dikverdiende knal gegeven heb.

Wanneer ik op de website van geenstijl na de zoveelste molestatie door dezelfde islamitische klootzakjes aangeef dat ze wat mij betreft gewoon op moeten sodemieteren naar het rifgebergte alwaar die rifaapjes thuis horen dan krijg ik een ban voor de rest van me leven, of tot ik een ander ip adres ga gebruiken, maar wanneer de een of andere rapper gaat roepen dat alle blanken dood moeten en alle blonde vrouwen kapot moeten worden geneukt dan scoort die een nummer 1 hit en mag hij zijn bagger in heel Nederland en vooral bij dat mislukte gedrocht van een Giel Beelen op de staatsomroep komen brullen.

Wat is er nou mis in Nederland?

Denk dat het allemaal wel gewoon aan mij zou liggen, denk dat ik het verkeerd zie, denk dat ik gewoon net zo'n grote racist ben als Hans, als Pim, als Rita, als Theo, als Geert, als Fleur, als Ariël, als .. ach wat maakt mij het ook allemaal uit 

Sjalom aleechem



Geen opmerkingen: