.

.
Volg mij ook op TWITTER klik hiervoor op de foto

zaterdag 26 september 2015

Moslims in verzet tegen „christelijke” hulp aan vluchtelingen

Je bent vluchteling en je krijgt bezoek van een christen die om je geeft. Niets bijzonders; dat gebeurt al tientallen jaren. Maar de islamitische gemeenschap komt nu in verzet. „De islam mag ons niet door christelijke opportunisten worden afgenomen.”

Woedt er een geestelijke strijd in de Nederlandse opvangcentra? Voor een christelijke vrijwilliger uit Rotterdam is dat geen vraag. „Die strijd is gigantisch”, zegt ze. „Ik werk al jaren onder moslims, maar ik ben compleet verbaasd over wat hier gaande is.”

De vrijwilligster wil anoniem blijven om haar werk niet te schaden, maar stelt dat de christelijke vluchtelingen in de noodopvang in het Erasmus Sportcentrum „doodsbang” zijn. „Ze zeggen het zelf tegen me. Ik durf mijn Bijbel hier niet te lezen, hoor ik dan van de mensen.”

Volgens de vrouw komen orthodoxe moslims uit Rotterdam met auto’s en bussen langs om spullen te brengen, waarbij vluchtelingen onder druk zouden worden gezet om bijvoorbeeld aan het islamitische Offerfeest, dat deze dagen door veel moslims wordt gevierd, mee te doen.

Spullen die door niet-moslims zijn geschonken, zouden de vluchtelingen niet mogen aan­nemen. De spullen die door moslims zelf worden uitgedeeld, zouden alleen voor geloofsgenoten zijn. „Een Arabische christen­vrouw werd zelfs verteld dat ze eerst een hoofddoek op moest hebben voordat ze door moslims zou worden geholpen.”

Verder lezen via Reformatorisch Dagblad

met groet Bolo

Geen opmerkingen: