.

.
Volg mij ook op TWITTER klik hiervoor op de foto

zaterdag 5 september 2015

Behulpzaamheid kost 18-jarige een boete van 377 euro

Een bejaarde vrouw valt van haar fiets, een automobilist ziet dit en schiet haar te hulp. Maar in plaats van een schouderklopje krijgt de 18-jarige Bianca Meijs een boete van 377 euro.
Vrijdagochtend reed Meijs door de Willemstraat in Hengelo toen zij een bejaarde vrouw van haar fiets zag vallen. De ziekenverzorgster twijfelde geen moment, parkeerde haar auto op de eerste beste plek en hielp haar op de been. ,,Ik heb direct de auto aan de kant gezet en ben naar de vrouw toegerend om te helpen. Ik had niet eens tijd om het portier dicht te doen. Gelukkig bleek de vrouw niets te hebben gebroken, ze had alleen wat schaafwonden”, zegt Meijs tegenover Tubantia.
Beeldcitaat Facebook Bianca Meijs










Bianca Meijs liep terug naar haar auto toen de bejaarde vrouw op haar fiets stapte en vertrok. Maar Meijs had niet in de gaten dat haar auto op een invalide parkeerplaats stond en bij aankomst schreef een parkeerwacht een bon uit: 377 euro. Meijs probeerde de situatie nog uit te leggen en op Facebook schrijft ze het volgende daarover: ,, Doordat ik mijn medemens help kreeg ik een boete van 377 euro. Ik ben naar de mensen van Toezicht en Handhaving gelopen en uitgelegd dat ik deze mevrouw hielp. “Parkeren is parkeren”, zeiden ze.”
Beeldcitaat Facebook Gemeente Hengelo







De gemeente Hengelo reageert op de situatie door een bericht op Facebook te plaatsen. In het bericht suggereert de gemeente dat het verhaal van Meijs niet strookt met wat medewerkers van Stadstoezicht constateerden. De gemeente stelt zelfs dat de medewerkers Bianca Meijs niet op straat hebben gezien of gesproken en dat er alleen telefonisch contact was.
Artikel via Nieuws.nl

Tja niets aan te doen natuurlijk, deze bekeuring is boven de 200 euro dus moet wel worden voldaan, stelletje jankende sociaal onontwikkelde randgroep maffen van parkeerbeheer.




met groet Bolo

Geen opmerkingen: