.

.
Volg mij ook op TWITTER klik hiervoor op de foto

dinsdag 7 januari 2014

Bertha

Hangbuikzwijn weigert langs Turken te wonen.


CUIJK – In het dierenparkje ’t Ganzebos in Cuijk zitten ze in zijn maag met een hangbuikzwijn. Het dier is op 27 december loslopend gevonden in de woonwijk De Heeswijkse Kampen en zit sindsdien bij de kleine die­renboerderij. Voor vrijdag moet de eigenaar of een opvangadres worden gevonden, anders wordt het varken afgemaakt. „Dat gaat me aan het hart”, zegt Karel Drentje van het dierenparkje. „Het dier weegt 100 kilo en ploegt hier alles om.” Drentje werd gisteren al gewezen op het be­staan van Het Beloofde Varkensland in Amstelveen. Daar worden varkens als Bertha opgevangen. Ook kwamen er reacties van mensen die zich over het dier wilden ontfermen. foto Ed van Alem

Dit artikel verscheen in De Gelderlander vandaag, regio Maasland pagina 25.
Was me niet eens opgevallen wanneer ik onderstaand twitter bericht van me Amsterdamse internetmaatje niet had gekregen.

Fubar ‏@Fub_Fub 
@Bolo1970 Zie tweet van @seven__  over Cuijks hangbuikzwijntje en leg me morgen eens uit.

Lijkt dus eigenlijk helemaal niks mis mee, met dit artikel echter ga ik hieronder het een en ander aan achtergrond informatie voor U plaatsen en dan mag U verder de conclusies zelf trekken.

Kinderboerderij Ganzebos 

Galberg 4a
5431KZ Cuijk

Ahmet Yesevi Camii Moskee Cuijk

Galberg 6
5431KZ Cuijk

Zonder verder U mening te willen manipuleren, wil ik ook nog wel even mededelen dat de beheerder van deze kinderboerderij, gelegen aan de rand van Cuijk Noord tegen het kerkdorp Katwijk aan, in het verleden al eens had laten weten een hangbuikzwijn te willen plaatsen en dat de "leuke tolerante buurtjes" hem er even op hadden gewezen dat dit niet echt een geweldig goed idee zou zijn en dat onze Turkse medemensen het niet echt op prijs zouden stellen wanneer ze een varkentje als buur zouden krijgen.

Tja daar kan ik dan wel weer in komen en eerlijk is eerlijk ik begrijp dat hangbuikzwijn ook wel zelf zou ik  het ook absoluut niet waarderen wanneer ik buren zou krijgen die de Armeense genocide blijven ontkennen, Cyprus weigeren te erkennen, schijt hebben aan mensen rechten en dus ook wel schijt aan de rechten van het varken zullen hebben en ook nog eens een haat tegen Israel met zich mee dragen, nee ik kan me heel goed voorstellen dat Bertha niet naast een stelletje turken wil wonen.

Het goede nieuws is wel dat er een ander tehuis voor Bertha is gevonden en nee ze word niet de nieuwe mascotte van het Nationale voetbalteam van Abu Dhabi, maar na verluid gaan het lekkere luie varkensleventje verder in Alphen waar ze kennelijk geen enge islamitische buren hebben.

Veel plezier aldaar want zijn zo'n lieve beesten....................


Gewoon om op te vreten.........


met groet Bolo

Geen opmerkingen: