.

.
Volg mij ook op TWITTER klik hiervoor op de foto

vrijdag 14 november 2014

De snelweg

Slakken, sleurhutten en slome duikelaars




Wordt er dagelijks doodziek van, mijn walhalla op het snelwegen netwerken van onze vaderlandse wegen is de A73, dagelijks ergernissen over mensen die niet goed begrijpen wat het eigenlijk inhoud dat je 130 mag rijden op deze snelweg, vanaf de start in Beuningen tot aan het einde voor mij afslag Cuijk, ergernissen, ellende en verbazing, waarom kunnen mensen nou eens niet gewoon 130 rijden waar je 130 mag rijden? Welke door god verlaten randdebiel is er ooit op het idee gekomen om met 90 op de linker baan te gaan rijden? Waarom hebben dat zooitje Haagse zwakzinnige landbestuurders nog geen wet verzonnen die eenvoudigweg het woordje maximaal in ruilt voor minimaal? In elk geval voor de linker baan dan.

Je blijft je verbazen, vrachtwagenchauffeurs die door de een of ander maffe regel niet meer harder kunnen rijden dan een kilometertje of 85 per uur die dan worden ingehaald door afgekeurde Turken busjes compleet met gordijntjes en een al maanden geleden verlopen apk die de geweldige snelheid van 90 kilometer per uur kunnen bereiken en die uitstralen dat bij 91 kilometer per uur de hele klote zooi uit elkaar dondert. En worden de truckers dan niet ingehaald door zo'n oud afgekeurd wrak dan zijn het wel de collega's die met die kleine rot vrachtauto's, die koekblikken, zonder blikken of blozen en tevens zonder de rest van het verkeer in de gaten te houden toch zeker met een kilometertje of 93 per uur voorbij vliegen terwijl de een of andere Pool, Roemeen of weet ik veel wat voor laagloon slaaf uit oost Europa nu weer langs komt rammelen en dat ondanks het inhaal verbod terwijl de olie onder de vrachtwagen vandaan loopt en met schijt aan de voor onze Nederlandse truckers geldende 80 kilometer regels om de valse concurrentie nog een beetje aan te dikken voor bij de Nederlandse collega's kruipen met een dertig a veertig automobilisten in de achteruitkijkspiegel die hopen dat ze geen los springende onderdelen tegen de vooruit aan krijgen terwijl ze wachten tot ze eindelijk voorbij kunnen. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de vooral in de vakantie periode zeer populaire sleurhutten vooruit getrokken door mensen die normaal gesproken met de fiets naar het werk gaan en eens per jaar denken dat ze een caravan kunnen besturen om hiermee met een kilometertje of 70 per uur de snelwegen te trotseren, ga gewoon op fiets vakantie of pak de trein, stelletje maffe wegpiraten.

Maar waar ik me het meest aan erger, nee eigenlijk waar ik me het meest over verbaas dat zijn de mensen die kennelijk niet naar huis willen, of hun uiterste best doen om zo laat mogelijk thuis te komen. Ik zelf houd de stelregel aan dat wanneer je 130 mag rijden dan tel je zelf even de correctie erbij en in de wetenschap dat je kilometerteller altijd een iets te hoge snelheid aangeeft maakt dat je op de kilometerteller dan 140/145 kilometer per uur mag rijden om bij eventuele controles geen bekeuring te ontvangen. Nu heb ik er alle begrip voor dat niet iedereen de moeite neemt om dit even na te rekenen, dus kan ik er ook mee leven wanneer mensen hun snelheid netjes op 130 houden, ik rem dan wel even af en haal iets later wel in, maar hoe haal je het in je botte harses om met een lagere snelheid, ja zelf onder de 130 kilometer per uur je op de linker weghelft te begeven? Dat moet dus verboden worden, aanhouden, oppakken en rijbewijs innemen, weet je hoe gevaarlijk dat het is om met 100 kilometer per uur over de linker baan te sukkelen? Heb je wel in de gaten dat je dan al snel 40 kilometer per uur langzamer rijd dan de normale weggebruikers? Levensgevaarlijk en daar moet echt iets aan worden gedaan.

Waarom rijden deze mensen niet door? Ik heb soms de behoeft om het aan ze te vragen, vanmiddag nog, kom je aanrijden met een keurige 140 kilometer per uur, een eindje verderop rijd een vrachtwagen en dan schiet de een of ander maf met 90 per uur juist voor je neus de linkerbaan op om maar alvast ruim op tijd op de deze baan te zitten en wanneer ik dan maar even na rechts ga om deze in te halen dan denken ze ook nog dat ze moeten seinen met de lampen en waarom? Omdat je het verkeersinzicht van een skippybal hebt en niet begrijpt dat je niet een half uur van te voren naar links hoeft te gaan, maar dat je dit ook gewoon kunt doen zodra je de auto voor je bent benadert? Ik weet het niet en zou dit graag eens willen vragen en niet enkel voor mezelf maar ook voor me collega weggebruikers die te maken hebben met dit soort maffen op de weg, levens gevaarlijk het langzame rijgedrag van vele weggebruikers.






Wie kan mij dat uitleggen? Waarom rijden mensen te langzaam en onnodig op de linker weghelft waardoor ze andere mensen, mensen die wel graag thuis zijn en om die reden niet lopen te zeiken maar gewoon met de maximale snelheid willen doorrijden, hinderen, lastig vallen en irriteren waardoor ik rechts moet inhalen?

Wie het weet mag het mij vertellen.

met groet Bolo

Geen opmerkingen: