.

.
Volg mij ook op TWITTER klik hiervoor op de foto

vrijdag 25 juli 2014

sorry

Open brief


Aan alle Nederlanders, Belgen, Duitsers, Europeanen, Amerikanen, Israëliërs ach eigenlijk aan iedereen van Joodse afkomst,


Het Spijt me, het spijt me, het spijt me, het spijt me, nee ik kan niet vaak genoeg zeggen hoezeer het mij spijt dat ik inwoner ben van een land waar Jodenhaat wordt getolereerd, waar politie rondloopt die kennelijk niet begrijpt wat antisemitisme inhoud en om die reden eenvoudigweg niet op wenst te treden tegen hen die zich bevuilen aan Jodenhaat.

Het spijt me 

Bolo


Ben zojuist even gaan wandelen, minuutje of vijf bij me huis vandaan, gewoon gelijk na me werk even om de dood eenvoudige reden dat ik bang was, bang dat ze het hadden weggehaald, hadden beklad of hadden vernield. Was zelfs even bang dat men vanuit de nabij gelegen Rooms Katholieke kerk het tijdelijk had weggenomen, gewoon om het te beschermen tegen de joden haters die kennelijk in Nederland vrij mogen doen en laten waar ze zin in hebben, maar nee het stond er nog, vroeg me nog wel af of ik meneer pastoor niet even zou moeten vragen of hij het niet even in bescherming zou willen nemen wellicht een burgerwacht in het leven roepen onder zijn parochianen om onze  plaquette te beschermen, gewoon tot de antisemitische golf weer is over gewaaid, maar zou deze nog wel eens over waaien?



Monument voor de Joodse inwoners die omgebracht zijn tijdens de Tweede Wereldoorlog'

De tekst op de plaquette luidt:

WERDEN ZIJ UIT ONS MIDDEN
WEGGEHAALD OMDAT ZIJ
JOOD WAREN

ANDRE MARC ANDRIESSE - AUSCHWITZ
ELIZABETH ANDRIESSE - AUSCHWITZ
HUGO ANDRIESSE - MIDDEN EUROPA
HENRIËTTE ANDRIESSE-VAN BAREN - SOBIBOR
JACOB ANDRIESSE - SOBIBOR
HENRIËTTE COHEN-DEFRIES - VUGHT
SARA COHEN-SOUSMAN NATAN - SOBIBOR
GERTRUIJ COHEN - AUSCHWITZ
SIMON COHEN - AUSCHWITZ
CIENTJE COHEN - AUSCHWITZ
DAVID COHEN - MIDDEN EUROPA
BENJAMIN COHEN - MIDDEN EUROPA
BETSY COHEN - AUSCHWITZ

TER NAGEDACHTENIS
EN BEZINNING - MEI 1985'.

Het Spijt me, hoe vaak zoude deze woorden reeds geroepen zijn na de joden vervolging tijdens de tweede wereld oorlog en is daar iemand door terug gekomen? Maar mijn spijt zit diep, of verwar ik nu mijn spijt met mijn pijn, intens verdriet nee eerder droevig, wederom teleurgesteld in Nederland, mijn Nederland waar ik ooit trots op was, maar waarvoor ik me nu schaam en me enkel voor kan verontschuldigen.

Nu heb ik een poging ondernomen om deze anti Joodse propaganda marsen te negeren, is me niet gelukt, heb er zo'n beetje heel de dag over nagedacht maar kon het gewoon niet en ik moet toegeven dat ik er ergens dan ook wel weer blij om ben dat ik dit niet kan laten zitten.
Ben blij dat ik nog zoveel fatsoen in me lijf heb om me rot te kunnen schamen voor datgene dat er nu weer in Den Haag is gebeurd, dacht eigenlijk dat ook wij van onze fouten uit het verleden zouden leren, maar niets blijkt minder waar.

We gaan even een klein stukje terug in de tijd toen naar aanleiding van de Israëlische aanval op de Gazastrook eind 2008, begin 2009 de SP Tweede Kamerleden Van Bommel en Sadet Karabulut op 3 januari 2009 in Amsterdam mee liepen in een betoging tegen het optreden van Israël, waarbij zij de leus "intifada (opstand), intifada, Palestina vrij" scandeerden om vervolgens vrolijk mee te deinen op de muziek van het achterlijke achtergrondkoor met de zeer sterke tekst "hamas hamas, joden aan het gas".
Ze werden niet vervolgt, hielden zich van de dommen en mochten rustig door wandelen naar de volgende anti joden provocatie ronde.

Dit enkel en alleen om even aan te geven dat het in 2009 al volkomen verkeerd ging met Nederland en wij hier eenvoudigweg niet tegen hebben opgetreden, ook ik niet, nee zeker ik niet en ook hierom moet ik mij weer verontschuldigen bij het Joodse volk, wederom spijt, spijt en pijn, want wat wanneer er toen wel wat met de wens van zowel de PVV als de VVD was gedaan en deze aanzetters tot Jodenhaat nu eens wel vervolgt zouden zijn samen met al dat ander tuig dat daar liep te roepen, even als de "bekende" Nederlanders die zich toen der tijd hiervoor lieten misbruiken?

Hoe nu verder? Er wordt een onderzoek ingesteld of er daadwerkelijk spraken is geweest van "aanzetten tot Jodenhaat" aangezien "onze" politieagenten aldaar aanwezig dit niet konden constateren of niet gehoord hebben dan wel hebben willen horen, zou me een geweldig onderzoek worden. Ergste is dat dit soort laaghartig laf tuig over de rug van onschuldige palestijnse kinderen, die slachtoffer zijn van de laffe islamitische zich achter kleine kinderen verbergende hamas mietjes, proberen de Jodenhaat nieuw leven in te blazen. Dat doen ze via Israëli om op deze manier een toegang en een reden te vinden om op een Haags plein te kunnen schreeuwen en brullen om hun idiote standpunt duidelijk te maken dat alle joden dood moeten.

En dit gebeurd in Nederland, een land dat dat juist is opgeschrikt door een (waarschijnlijk per ongeluk uitgevoerde) terroristische aanslag op een vliegtuig, waarbij velen het leven lieten en waarvan de nabestaande slechts mogen hopen er ooit achter te komen wat er daadwerkelijk is gebeurd en nabestaande die dol gelukkig zouden zijn wanneer ze hun familie, vrienden of kennissen kunnen gaan begraven.

Hoe ironisch kan het zijn? We geven sympathisanten van (zelf)moordenaars en terreurorganisaties de ruimte om hier een provocatie bijeenkomst te houden waarbij kennelijk alles gezegd en geroepen mag worden en er mag worden gezwaaid met isis vlaggen en hakenkruizen terwijl we rouwen om onze eigen doden die het gevolg zijn van rebellerende volkeren die hun strijd strijden een stukje verderop.

Wij leven in een vreemd land op een nog vreemdere wereld, kan ik, nee kan iedereen van Joodse afkomst alsmede iedereen die net als mij een geweldig klote gevoel overhoud aan het gedrag van mensen die zich, wanneer het ze zo uitkomt, Nederlanders noemen en zwaaien met hakenkruizen, roepen om herinvoering van de gaskamers, er op rekenen dat het zooitje laffe Haagse politici nu eindelijk eens gaat optreden?

Hoe ver moet dit nog gaan, krijgen wij binnen nu en 5 jaar weer brandende synagoges, ingegooide ruiten van Joodse winkels en tot slot, nee dit kan ik niet uitspreken, wil ik niet uitspreken, wil ik niet eens aan denken.
Ik wil denken en geloven dat het weer goed gaat komen, het liefste morgen wakker worden uit een gruwelijke droom en bij de eerste kop koffie even slikken en bedenken hoe geweldig het is dat wij in Nederland geen antisemitisme hebben en zodra het wel de kop op steekt dat het dan gelijk diep tot aan de wortel uit onze maatschappij verwijderd gaat worden.

De meeste dromen zijn bedrog, lieve mensen van Joodse afkomst


Het spijt me


Bolo


Geen opmerkingen: