.

.
Volg mij ook op TWITTER klik hiervoor op de foto

dinsdag 10 december 2013

Because I am a girl

Aandacht

helaas omdat het moet !!!


Tijdens de jaarlijkse kleding opruiming, waarbij alle overbodige kleding netjes in zakken wordt gedaan en klaar wordt gezet voor het eerste goede doel dat langs komt om deze op te halen, werd ik door de dames bijkans aangevallen enkel en alleen daar ik een aantal roze shirtjes in de kleding zak wou deponeren.
Een tweede blik leerde mij dat er op deze shirtjes handtekeningen stonden van mensen waarvan ik niemand kennen, totdat ik eens goed keek en de tekst op de shirtjes las "Because I am a girl".
Eromheen stonden de handtekeningen van de meiden van het Nederlands dames elftal, meiden waarvan ze in Helmond via VVV een voetbal clinic gekregen hadden en de opbrengst hiervan was voor "Because I am a girl".
Het verbaasde mij eigenlijk, aangezien dit toch alweer een aantal jaren geleden was, dat ze ook nog steeds wisten waarvoor ze gevoetbald hadden, ze wisten zelfs nog waarvoor deze stichting staat en ze kwamen binnen 5 minuten (en dat is een klein wonder hier in huis) met foldertjes, een sjaal van de KNVB waarop staat dat ouders stil moeten zijn langs de lijn en met een foto waarop ze samen met hun team stonden met tussen hen in de mascotte van VVV, gekregen van hun trainster.
Nadat ik te horen had gekregen dat de shirtjes dus echt niet weg mogen en ze trouwens ook nog nooit waren gewassen AHUM, zijn we samen naar de Praxis gegaan en heb ik een lijst voor ze gemaakt, de shirtjes hangen nu keurig ingelijst op de slaapkamers. 

En ik zat met mijn gedachte bij deze stichting en het werk dat ze doen, uitermate belangrijk werk overigens, maar dat is mijn persoonlijke mening en die doet in deze even niet echt ter zaken.


Onderstaande tekst komt van de WEBSITE van deze stichting en ik wil eigenlijk iedereen uitnodigen om hier eens een kijkje te nemen en te zien wat jezelf kunt doen tegen het misbruiken van jonge meiden die normaal gesproken nog een vrolijke jeugd en een gelukkig leven voor zich zouden moeten hebben en al is het maar 1 meisje dat gered word van een leven vol misbruik, geweld en verminking dan heeft "Because I am a girl" het voor mij al goed gedaan, alles helpt en alles moet in het werk gesteld worden om het leven van kinderen en in dit geval specifiek het leven van meisjes, een doel en een toekomst te geven, een toekomst vol vreugde en geluk in plaats van een leven zonder toekomst gevuld met misbruik en geweld.

met groet Bolo

Because I am a girl


Sinds 2007 voert Plan wereldwijd de campagne Because I am a Girl. Plan vecht met deze campagne voor de rechten van meisjes, werkt aan het uitbannen van schadelijke praktijken als besnijdenis en kindhuwelijk, helpt meisjes weerbaarder te worden en vraagt samen met de VN op Wereldmeisjesdag wereldwijd aandacht voor hun situatie. Het doel is om een eind te maken aan de stelselmatige discriminatie en achterstelling van meisjes en hun de kans te geven zich te ontwikkelen, onder andere door voldoende en goed onderwijs.
Because I am a Girl – Kom samen op voor meisjes in ontwikkelingslanden, samen met Plan
Met de internationale campagne Because I am a Girl vraagt Plan aandacht voor de situatie van meisjes in ontwikkelingslanden en voert onder het motto Because I am a Girl al jaren campagne voor meisjes.
Waarom Because I am a Girl? 
Met Because I am a Girl komt Plan op voor de rechten van meisjes. Want meisjes worden wereldwijd op grote schaal achtergesteld en gediscrimineerd. Ze zijn vaker ondervoed, mogen vaak niet naar school, worden besneden en als kind uitgehuwelijkt en zijn veel vaker slachtoffer van geweld en uitbuiting. Met de campagne Because I am a Girl vraagt Plan aandacht voor meisjes in ontwikkelingslanden en komt voor hen op. Dat is niet alleen rechtvaardig, maar ook slim om te doen, want juist meisjes kunnen het verschil maken als ze de kans krijgen. De kans bijvoorbeeld om naar school te gaan. Want opgeleide meisjes verdienen later meer. Ze kunnen daardoor beter voor hun kinderen zorgen, want ze zijn moeder en besteden net als andere moeders het merendeel van hun inkomsten aan hun gezin. Als geschoolde moeders weten ze beter wat goed is voor hun kinderen; de kans is dus groter dat ze gezonde kinderen hebben. En ze zorgen ervoor dat hun kinderen – ook hun dochters – naar school gaan, omdat ze weten hoe belangrijk dat is. Daarmee ontstaat een sneeuwbaleffect, dat de armoedespiraal doorbreekt.



Geen opmerkingen: