.

.
Volg mij ook op TWITTER klik hiervoor op de foto

zondag 13 september 2015

Wordt er een nieuwe "nine eleven" voorbereid voor deze maand?

September is een maand waarin iedereen die een klein beetje het nieuws volgt meer gespannen is dan anders. Talloze mensen zijn ervan overtuigd dat er “iets” in de lucht hangt. 

Dat er ergens rond de 23e van deze maand iets gaat gebeuren, waardoor de toekomst van onze planeet zal veranderen, net zoals dat na 9/11 het geval was. 

Een van de kenmerken van een grote False Flag operatie zoals 9/11 is het gelijktijdig plaatsvinden van oefeningen waardoor vaak grote verwarring ontstaat en op een bepaald moment mensen niet meer weten wat echt is of oefening. 

Iets dergelijks was er ook aan de hand tijdens 9/11 en dat wordt dikwijls als reden aangevoerd om te verklaren dat de biljoenen kostende Amerikaanse luchtmacht niet in staat was om te voorkomen dat er een paar losgeslagen terroristen tegen de torens in New York vlogen 

On 9/11, the multiple "war games" scheduled at the same time as the attacks resulted in numerous false alarms that temporarily confused the air defense system, making it more difficult to respond effectively. 

Tot verrassing en verbazing van velen worden er nu deze maand militaire oefeningen gehouden in Amerika aan de oostkust waardoor de radarsystemen voor de burgerluchtvaart niet optimaal werken. 

Twee veel gebruikte systemen zullen door deze oefeningen niet goed en/of betrouwbaar meer werken. Het ene heet TCAS en het anders ADS-B. 

Het traffic alert and collision avoidance system of TCAS (uitspraak: Engels 'Teakas') is een implementatie van een airborne collision avoidance system volgens de specificaties van de Internationale Burgerluchtvaartorganisatie. Het is verplicht voor alle vliegtuigen van meer dan 5700 kg en voor vliegtuigen die 20 of meer personen kunnen vervoeren. TCAS werkt door middel van transponders. De transponder van een vliegtuig ondervraagt alle transponders van andere vliegtuigen binnen een straal van 20 tot 40 zeemijl, en verwerkt de gegevens als hoogte, koers en snelheid van deze toestellen. Wanneer het TCAS-systeem tot de conclusie komt dat de separatie tussen twee vliegtuigen onvoldoende is, en er een conflict dreigt, kan het de piloten vroegtijdig waarschuwen. 

Automatic Dependent Surveillance-Broadcast (ADS-B) is een coöperatief systeem voor luchtverkeersleiding en aanverwante toepassingen. Met ADS-B uitgeruste vliegtuigen zenden periodiek hun positie en andere informatie aan grondstations en naburige vliegtuigen die met ADS-B zijn uitgerust. ADS-B is hoofdzakelijk bedoeld als middel voor de luchtverkeersleiding om de positie van een vliegtuig te bepalen. Het systeem werd geboren uit het besef dat moderne vliegtuigen, dankzij satellietnavigatiesystemen als GPS, hun positie zelf veel nauwkeuriger weten dan met radarsystemen op de grond kan worden vastgesteld. 

Via een zogenaamde Notam is bekendgemaakt aan het vliegend deel van de bevolking dat deze systemen vanaf 2 september tot aan 1 oktober niet goed en/of betrouwbaar zullen werken in Virginia, North Carolina, South Carolina, Georgia, Florida alsmede een strook van meer dan 300 kilometer uit de kust. 

Als reden wordt aangevoerd dat er in dat gebied militaire oefeningen plaatsvinden. 

Dit bericht heeft ook onder vliegend personeel en andere luchtvaartorganisaties voor de nodige onrust gezorgd. 

Zo heeft de AOPA (Aircraft Owners and Pilot Association) nu vragen gesteld aan de Amerikaanse FAA en willen ze weten waarom deze Notam op het laatste moment is uitgevaardigd en wat er veranderd is waardoor men zich zorgen moet maken omtrent het niet goed functioneren van radarsystemen. 

Artikel via Niburu
Een reactie posten