.

.
Volg mij ook op TWITTER klik hiervoor op de foto

dinsdag 28 juli 2015

Vakantie plannen

Is anders geweest, er naar uit zien om eens lekker een paar weken naar het buitenland te vertrekken, andere taal en andere cultuur proeven, alleen heb er eigenlijk dit jaar dus totaal geen zin in.



Bedoel maar zo wanneer ik hier in de voortuin ga zitten dan krijg ik me daar toch al een bak vreemde talen over me uit gesodemieterd dat ik met me biertje der bij, een zonnetje op me bakkes en me ogen dicht de fantasie voorstelling van Casablanca moeiteloos naar voren kan toveren.

Het loopt hier allemaal gewoonweg in het wild rond, Roemenen, Polen, Turken, Marokkanen, Somaliërs of in elk geval iets wat er qua kleur op lijkt, Duits, Engels en Franstalige en hier en daar heel af en toe nog eens een woordje Nederlands dus tja waarom zou ik me al dat gelazer op me dak halen en niet gewoon hier in me voortuin ongegeneerd een potje mensen gaan kijken?

Nu weet ik dat het voor de vele stedelingen onder jullie al jaren de normaalste zaak van de wereld is, maar hier in "het dorp" had ik niet gedacht dat de diversiteit zo gigantisch aanwezig is, waar een middagje werken in de voortuin wel niet goed voor kan zijn, je weet gelijk weer waar je huis woont en ik moet zeggen het is wel lekker ontspannend wanneer je tijdens het schoffelen het idee hebt dat je op werkvakantie bent, wanneer die zon ook nog eens wat beter haar best ging doen was het helemaal top geweest.

Moet alleen nog eens bedenken wat we nou in die vakantie gaan doen, mijn eerste idee was zo'n all inclusive ding in Turkije, kunnen die Turken aldaar zich eens lekker te barsten rennen voor mij, doe zelf de hele dag hier het zelfde voor hun uitkering trekkende landgenoten in Nederland dus waarom niet? Tja belangrijkste reden voor mij om dat niet te doen is daar ik een gigantische pest hekel heb aan die smerige islamitische genocide ontkenners en islamitische staat vriendjes die proberen onder toeziend oog van Europa en de Verenigde Staten de Koerden kapot te bombarderen aangezien die te lastig zijn voor de hol maten van Erdogan die islamitische staat moordenaars en verkrachters van vrouwen en kinderen. Nee daar gaat dus geen cent van mij heen.

Het koste me even tijd maar ik ben der uit, ga vanavond het voorstel doen dat we lekker thuis blijven, bouwen we zelf wel ons eigen all inclusive ding, kan ik ook gewoon Alfa bier drinken, aangezien dat een stuk beter smaakt als dat Water uit Amsterdam waar ze je in het buitenland altijd mee dood gooien, we plaatsen de ligstoelen een stukje verder naar de voortuin toe en het zwembad naast de buitenmuur en zo kunnen we mooi naar al die vreemde talen luisteren zonder dat ik me moet ergeren aan de rondwandelende kop vodden en hebben we toch een heerlijk vakantie gevoel. Zonnebanken kun je tegenwoordig op elke hoek van de straat gratis ophalen aangezien iedereen bang is om der huidkanker van te krijgen dus mocht de zon ook op vakantie zijn dan kleuren we toch lekker bij en de ruimte is der dus ik denk erover om een sauna aan te schaffen en deze in de tuin te plaatsen om het vakantie plaatje helemaal compleet te maken. Verder bel ik even de plaatselijke zandboer om een lading strand te storten tegen het voetbalveldje en hoppa mijn vakantieparadijs is helemaal compleet.

Alleen de dames nog even overtuigen, dus ben bang dat ik weer "gewoon' twee weken aan de bergen mag hangen in de Ardennen.

met groet Bolo

Geen opmerkingen: