.

.
Volg mij ook op TWITTER klik hiervoor op de foto

zondag 5 juli 2015

Steunbetuiging en hulp gezocht voor "Vrienden van Israël"

Redt Brabosh.com —>>>> dringend gezocht 1.822,50 euro boete

 

De Vlaamse Vrienden van Israël, de blog van Brabosh aka Hugo Van Minnebruggen, zit in ernstige problemen. Een week geleden ben ik in een zaak van auteursrechten gezwicht en gedoemd om een bedrag op te hoesten van:

1.822,50 euro

Dat lijkt misschien niet zo’n hoog bedrag maar als je moet leven van een pensioen van ca. 1.250 euro is dat wel veel.
De kwestie draait om een oude foto van een Nederlandse fotograaf die ruim 5 jaar geleden op deze blog stond. Die eiste meteen een serieus bedrag als schadeloosstelling – zonder compromis – anders wordt het een rechtszaak.
Een beetje vreemde zaak dus, zeker omdat het al zo ver terug gaat in de tijd. Maar goed, ik kan niks bewijzen dat er misschien wel “iets anders” meespeelde. Persoonlijk ervaar ik het als een boycot van deze blog om de gekende redenen.
Ik heb een goedkope advocaat onder de arm genomen die er duidelijk niks van bakte en het werd steeds maar ernstiger en het bedrag… dat bleef maar oplopen. Vandaar dat ik de kwestie heb stilgelegd en akkoord ging om het bedrag te betalen.
Met een goede advocaat met specialiteit auteursrecht op het internet, had ik wellicht geen duit moeten betalen (behalve dan de eigen advocaat). Het zij zo.
Uiteraard zet dit een serieuze domper op mijn pro-Israëlactivisme en strijd tegen het antisemitisme op het internet. Vandaar dat ik reeds een week niks meer heb geplaatst. Indien er geen oplossing komt aan mijn financieel probleem doek ik deze blog definitief op. RIP Brabosh.com. Tot zolang zet ik geen komma meer op deze blog.
Wie wil dat ik nog lang doorga kan helpen het bedrag bij mekaar te krijgen door een bedrag, hoe klein ook, te storten op onderstaande rekening:
Naam:

Hugo Van Minnebruggen

Rekening/Account:

BE03 000165694184
BIC (or SWIFT): BPOTBEB1XXX

Referentie:

“Redt Brabosh”

Bank:

BPost Bank
Muntcentrum
1100 Brussel

Artikel overgenomen van Vlaamse Vrienden van Israël

Geen opmerkingen: