.

.
Volg mij ook op TWITTER klik hiervoor op de foto

donderdag 9 juli 2015

De vier paarden van de Apocalyps (1)wegnemen van de vrede, (2)oorlog (3)honger en (4)dood.

Leven wij in de tijd van het vijfde zegel?


Laatst zag ik op Youtube een filmpje waarin Dicover ministries een uitleg gaf over de vier paarden van de Apocalyps. De spreker op het filmpje had een zeer afwijkende, maar eveneens zeer interessante verklaring voor deze vier paarden. Ik zeg niet dat zijn verklaring de ‘enige juiste’ is, maar wat hij vertelt is frappant genoeg om door te geven. De vier paarden staan voor: wegnemen van de vrede, oorlog, honger en dood. We lezen het stukje even:


En ik zag, toen het Lam een van de zeven zegels opende, en ik hoorde een van de vier dieren zeggen met een stem als van een donderslag:Kom! En ik zag, en zie, een wit paard, en die erop zat, had een boog en hem werd een kroon gegeven, en hij trok uit, overwinnende en om te overwinnen.
En toen Hij het tweede zegel opende, hoorde ik het tweede dier zeggen:Kom! En een tweede, een rossig paard, kwam, en hem, die erop zat, werd gegeven de vrede van de aarde weg te nemen, en dat zij elkander zouden slachten, en hem werd een groot zwaard gegeven. En toen Hij het derde zegel opende, hoorde ik het derde dier zeggen:Kom! En ik zag, en zie, een zwart paard, en die erop zat had een weegschaal in zijn hand. En ik hoorde als een stem te midden van de vier dieren zeggen:Een maat tarwe voor een schelling en drie maten gerst voor een schelling; en breng geen schade toe aan de olie en de wijn. En toen Hij het vierde zegel opende, hoorde ik de stem van het vierde dier zeggen:Kom! En ik zag, en zie, een vaal paard, en die daarop zat, zijn naam was [de] dood, en het dodenrijk volgde achter hem. En hun werd macht gegeven over het vierde deel der aarde om te doden, met het zwaard, met de honger, met de zwarte dood en door de wilde dieren der aarde.
 Openbaring. 6:1-8

Verder lezen middels deze link 

plaatje afkomstig van kunstexpres

Geen opmerkingen: