.

.
Volg mij ook op TWITTER klik hiervoor op de foto

vrijdag 17 juli 2015

Mijn helden van de gendarmerie

Nee, echt goede vrienden met oom agent hier in het dorp ben ik in mijn jeugd nooit geweest, maar respect hadden wij er wel voor in de tijd dat we er vooral lol in zagen om elke muur die een beetje kaal was van een mooie schildering te voorzien, te vissen waar we zeker wisten dat het niet mocht, appels te jatten aangezien je anders naar huis moest om te eten, te voetballen op afgesloten terrein dat we eerst zelf hadden open gemaakt en vooral toch zonder helm met een zo hoog mogelijke snelheid op een Kreidler rond te crossen op de hier toen der tijd veelal aanwezigen zandpaden. Later wist ik beslag te leggen op een heuse Honda mt (weet ik veel wat er na die mt stond) en aan dit geval heb ik nog dagelijks een leuke herinnering, een litteken van een centimeter of twintig op me rechterarm nadat ik in de bossen bij café Lombok op me bek ging, maar dat is weer een heel ander verhaal.



Ging me nu over de politie en over respect, heb met deze spielerei uiteraard de nodige problemen gehad en het ging zelfs zo ver dat papa Bolo op zijn eigen manier de agent een oplossing gaf "How um mar so lang doar kell ken sien da die ut dan us gut lieren, wit ut self ok nie mer wak der mee an mot" Ach we hadden lol en bovenal we hadden wel respect, want zou niet in me botte harses opkomen om de dienstdoende bromsnor een knal voor zijn kop te geven, of om ook maar een valse naam op te geven, zou ook niet werken ze vroegen niet eens om de naam, ze wisten wel wie ze moesten hebben en ach de laatste muur die ik van een mooie tekening voorzag signeerde ik met me voor en achter naam, moet het ze ook niet te moeilijk maken natuurlijk.

Wanneer ik nu lees dat een agent een boete krijgt daar die een inbreker in zijn been heeft geschoten, de wereld totaal op zijn kop natuurlijk. Van mij mag die agent voor de zekerheid ook nog wel een kogel in dat andere been schieten, gewoon om geen risico te nemen. Of die motoragent in Almere die een randdebiel die reeds tot twee maal toe  een valse naam had opgegeven een stukje liet mee rennen met de motor, GEWELDIG, gewoon ook nog een stukje het gas open draaien zodat die op zijn reet nog even lekker achter de motor aan stuitert en je weet zeker dat die zich de volgende keer wel gaat bedenken voordat die een valse naam opgeeft.

De wurggreep mag niet meer, er zijn mensen door gestorven, tja ben ik wellicht een eikel, maar wanneer je, je eigen op een normale manier had gedragen nadat de agent het aan je vroeg dan was die greep niet nodig geweest en was er niets gebeurt. Wie is er nu fout?

Dan gooien we het gewoon op de racisme kaart, sorry maar wanneer de meeste misdaden in Nederland gepleegd worden door mensen die hier oorspronkelijk niet vandaan komen is het dan zo raar dat de meeste mensen die last hebben van politiegeweld ook allochtonen zijn? Of ben ik nu gek? (best goed een foto van een "vrije" site en "die hier oorspronkelijk niet vandaan komen" gebruiken en niet eens "die hier oorspronkelijk niet thuis horen" gebruiken wat een positieve energie ineens)

Van mij mag de politie er keihard op meppen wanneer mensen niet naar ze luisteren, is je aanhouding onterecht dan regel je dat naderhand maar met een bakkie pleur, maar ga een politieagent niet lopen jennen, deze mensen hebben het druk genoeg en om die reden is de druk ook recht evenredig hoog en ja dat moet je maar accepteren door gewoon te luisteren en door normaal te doen en er over praten doe je maar in alle rust op het bureau als je daar behoefte aan hebt.

Zo dat was het positieve deel, maar wat heb ik een geweldige pleuris hekel aan die bromsnorren die fietsers lopen te jennen of lopen te zieken wanneer je een paar minuten verkeerd staat geparkeerd, En dan heb ik het nog niet eens gehad over dat zooitje ongeschikte, stadswachten heet zoiets geloof ik, geef ze een petje en een fluitje en ze denken dat ze Wyatt Earp zijn, wat een geweldige eikels lopen daar bij rond en ja ik kan me best voorstellen dat je van dit soort lui over de kook raakt. Uiteraard zijn er ook goede bij, ik zoek ze nog dus iemand tips?)

Maar hard werkende politie agenten die de orde proberen te handhaven en alle andere hulpverleners die laat je met rust en die laat je hun werk doen, denk dat het dan voor iedereen een stuk mooier wordt in ons kleine kikkerlandje.

met groet Bolo

Geen opmerkingen: