.

.
Volg mij ook op TWITTER klik hiervoor op de foto

zaterdag 27 september 2014

Leg dat nou eens uit!

De Arabische wereld is een vulkaan die met tussenpozen van telkens 700 jaar tot uitbarsting komt.

In de zevende eeuw na Christus werd Mohammed geboren. Zijn religie, de islam, overspoelde als een gloeiende lavastroom de Arabische wereld en verspreidde zich uiteindelijk tot in Spanje en Zuid Frankrijk. Zevenhonderd jaar later was de uitbarsting voorbij, de lava versteende en werd poreus. Bijna zeven eeuwen lang sliep de vulkaan maar nu, aan het eind van de twintigste eeuw, is Arabië opnieuw ontwaakt. Overal vindt een heroriëntatie op de islam plaats, die weer de basis van de Arabische politiek aan het worden is.


Schilderen, daarmee zet je even alles van je af om volledig tot rust te komen en eens lekker na te denken over van alles en nog wat, de gedachtestroom die komt automatisch opgang op het moment dat het verven vanzelf gaat en je deze schilder werkzaamheden in principe gedachteloos kunt voortzetten.
Althans zo zou het kunnen gaan wanneer je heerlijk alleen een dikke zestig meter schutting en muur onder handen mag nemen, maar helaas ik was in de "gelukkige" omstandigheid dat ik hulp kreeg, tja klinkt vreemd voor sommige maar in huize Bolo doen we nou eenmaal heel veel "gezellig" samen zo ook het opknappen van de omheining van de achtertuin. Mevrouw naar der werk en ik met me drie meiden de tuin in om dit varkentje even te wassen en terwijl ik bezig was om alles kaar te zetten, verf in diverse kleuren een paar trappen voor het hogere werk, kwasten en doeken, waren de dames al fanatiek aan de gang met het plaatsen van de luidsprekers zodat we zeer zeker in elk hoekje van de tuin kunnen gaan "genieten" van Nick en Simon, Jan Smit en de Jees of hoe al die palingboeren uit Volendam dan ook wel niet allemaal mogen heten ofwel 100% NL ging aan en alhoewel ik normaal gesproken helemaal niets tegen 100% Nederland heb is mijn lol na een minuut of 20 luisteren naar deze radiozender wel een heel eind over en zeer zeker wanneer ik van te voren weet dat er in elk geval de eerste paar uur 100% mee gebruld gaat worden met 100% NL, maar goed ze "helpen" mij zomaar uit zich zelf met dat schilderwerk dus dan ben ik ook wel weer zo dat ik me deze muzikale kwelling verder kritiekloos laat welgevallen en wanneer ik goed me best doe dan schakel ik al het geluid om me heen uit en kan ik me gedachten toch nog de vrije loop laten onder het werken.

De tekst hierboven, waar dit stukje mee begon, daarover dacht ik na onder het schilderen, de tekst komt niet van mij en is ook niet eens recent, maar wel uitermate vooruit denkend wanneer je weet dat deze tekst reeds in 1978 op papier werd gezet door Rolf Palm in zijn boek "Die Sarazenen" een boek waarin op een vrolijke manier de geschiedenis van de Arabische wereld onder woorden wordt gebracht, eigenlijk een beetje op de manier waarop men graag zou willen dat het westen de Arabische wereld zou zien. Maar ook weer niet zonder op de gruwelen van de islam te wijzen. Eigenlijk is het best de moeite om dit boek eens mee te plukken wanneer je het toevallig tegenkomt op een vlooienmarkt of tijdens een oude boeken verkoop. Echter ik dacht na over het boek en over de islam en terwijl ik het van een veilige afstand het werk en de zangkunsten van de dames in ogenschouw nam dacht ik erover hoe het eigenlijk kan zijn dat je, je eigen kinderen de dood in stuurt om ze te laten sterven als jihad strijder of dat je ze daar heen laat gaan in de wetenschap dat ze daar gaan moorden, plunderen en verkrachten uit naam van je geloofsovertuiging? Ben je dan wel helemaal goed lekker? Of ben je dan al dusdanig door de ratten van die achterlijke ideologie besnuffeld dat je dit als de normaalste zaak van de wereld ziet? en interesseert het je dan ook totaal niet hoe je kinderen terug komen, als ze terug komen tenminste? Veel vraagtekens bij mij, maar zijn dit allemaal zo'n vreemde vragen dan? 

De dames zijn der achter gekomen dat we eigenlijk best wel veel tuin hebben en dat het vet kei veel werk is of zoiets en middels de mobieltjes worden er versterkingen gezocht en ik hoor tot me grote verrassing dat ze allemaal hier mee mogen eten aangezien ik op de barbecue hamburgers ga bakken voor iedereen die komt helpen met schilderen en jawel binnen de kortst mogelijke tijd landen de eerste fietsen op het grasveld en is de aanvang van me jonge tienerdames koor verdrievoudigd en tel ik alvast hoeveel cola, hamburgers en brood ik moet gaan bijhalen om me schildersploeg te voederen tijdens de schaft en beetje bij beetje begin ik de vaders van die jihad moordenaars te begrijpen ........ geintje uiteraard.

Maar hoe gaat het een en ander eigenlijk in zijn werk? Ik bedoel wanneer kinderen uit gaan logeren dan bellen ze meestal even op hoe het gaat en ik zie de contacten tussen de jihad moordenaars en hun ouders al voor me.

Hoi pa, alles goed met me zusjes en zijn ze ondertussen al uitgehuwelijkt? ik bedoel maar ze zijn ondertussen ook al 12 en 13 of zo dus wordt hoog tijd toch en hoe gaat het met je slaaf? ja ik bedoel met ma ja, ook alles goed? Met mij ook tof hoor heb vanmiddag me eerste kk kaffer de strot door gesneden, helemaal gek man werd die en die kk hond die spoot helemaal leeg al die focking bloed der uit man wow was goed en vanmorgen zo'n kk hoer zo'n Yezidi meisje helemaal kapot geneukt man pap was gek man die schreeuwen die kk hoer en wij gewoon net als in Holland weet je gewoon met 4 vasthouden die kk hoer en de andere der op weet je en der vader kwam aan rennen weet je kk sukkel die kreeg klappen op zijn kk face weet je wow man en die kk hoer janken man niet normaal moesten gewoon iets in der bek stoppen weet je werd helemaal gek van die hoer anders weet je en toen we klaar waren hebben we die pa gewoon afgemaakt weet je en die kk hoer meisje wij verlopen weet je echt wel man iedereen doet dat pa is echt geweldig weet je voel me echt vrijheidsstrijder voor onze islam man echt top hier en weet je alles krijgen wij man wapens geweer en mes en zo en ze leren ons bommen maken om straks als terug gaan die kk honden daar in Holland allemaal af te knallen die vuile kk kaaskoppen daar en dan hebben ze geen grote bek meer weet je dan zijn die vet bang voor ons pap weet je echt gaaf hier ook en krijgen echt alles wat nodig hebben en jullie moeten gewoon mijn uitkering der bij pakken weet je die krijg ik ook nog van die domme kk Hollanders wow echt dom zijn die man ik mooi hier lekker kaffers afmaken en gewoon elke kk hoer pakken die ik wil en dan ook nog geld krijgen van Holland echt gaaf weet je ben vet blij dat imam in moskee mij vertelde dat ik ook mee mocht naar Turkije en dan naar Irak om die lui af te slachten ondanks dat ik pas 16 ben pap is echt top tijd hier weet je en hoop mag nog blijven hier wil nog veel kaffers afmaken en die kk hoeren pakken hier pap en als allah wil dan ga ik die maagden zien wow ben dan echt vet de held pap en als niet hier dan kom ik terug en dan doe ik bom bij die kk Hollanders is ook goed voor allah zegt de imam.




Ik ga hamburgers bakken me schildersploeg begint honger te krijgen

met groet Bolo



Geen opmerkingen: